Voorjaarscompetitie

Voorjaarscompetitie 2024

Leden van TC Hoogland kunnen meespelen in de voorjaarscompetitie en de najaarscompetitie van de KNLTB. Het is mogelijk op donderdagen,

vrijdagavonden, zaterdagen en zondagen competitie te spelen.

Algemene informatie voor de inschrijving

• Door de technische commissie worden alle leden gemaild om zich in te schrijven.
  • Iedereen schrijft zich individueel in.
  • Teams die zich inschrijven op 1 formulier worden niet meegenomen.
  • Iedereen moet zich op de hoogte stellen van het competitiereglement van de KNLTB. Dat kan door middel van een link die meegestuurd wordt bij de mailing.
  • De technische commissie stelt de teams samen. Elk team krijgt een captain. De technische commissie organiseert een voorlichtingsavond voor de captains.
  • Als team zorg je ervoor dat op alle competitiedagen een volwaardige afvaardiging beschikbaar is om alle wedstrijden te kunnen spelen.

Speeldata

Ieder jaar vindt de voorjaarscompetitie plaats in de maanden april, mei en juni.

Gedurende een periode van 9-11 weken wordt er op 7 speeldagen competitie

gespeeld. Er zijn verschillende competitievormen waaraan je kan meedoen: enkel,

dubbel, mix,  een combinatie en op verschillende dagen van de week.

Voor 2024 zie je hieronder (of via deze link) het

competitieaanbod voor senioren en de speeldata:

Teamindelingen 2024

De teamindelingen en programma's voor de tennis voorjaarscompetitie worden na het sluiten van de inschrijving via  de Nieuwsbrief en de site bekendgemaakt. De TC organiseert een voorlichtingsavond voor de Captains. Uiteraard zijn we altijd bereikbaar voor vragen via tc@tennisclubhoogland.nl

Belangrijke informatie

Vrijdagavond: om de week en 5 speeldagen

Om de drukte op vrijdagavond te reguleren wordt er tijdens de KNLTB Voorjaarscompetitie op vrijdagavond 'om de week' gespeeld. De gemengde teams én 8&9 Tennis starten een week later; de heren- en damesteams starten gelijk met de reguliere competitie.

Alle teams spelen volledige wedstrijden met een supertiebreak in de 3e set. Ieder team heeft in totaal 5 speeldagen, om de overlap met toernooien en andere activiteiten van de verenigingen zoveel mogelijk te beperken.

Zondag Gemengd terug naar 1 klasse:

Gemengd zondag (voorheen 8 partijen) en Gemengd 17+ (voorheen 5 partijen) worden samengevoegd onder de competitiesoort Gemengd Zondag, waarbij de klasse bepaalt hoeveel wedstrijden er gespeeld worden:

• Hoofd t/m 3e klasse spelen 8 partijen (2DE-2HE-1DD-1HD-2GD)
  • 4e t/m 6e klasse (of evt. lager) spelen 5 partijen (1DE-1HE-1DD-1HD-1GD)

De teamrechten van Gemengd 17+ zijn overgezet naar Gemengd Zondag.

VCL –  Competitieleiders

Op de meeste dagen zijn er spelers aanwezig met een certificaat voor VCL (verenigingscompetitieleider).  De ballen worden al voor de competitie aan alle teams uitgedeeld en de baanindeling hangt zichtbaar op het clubhuis tijdens competitiedagen. Mochten er verdere vragen zijn voor of tijdens de competitie, neem dan contact op met Technische Commissie Voorzitter en Club-VCL Daan Meester via tc@tennisclubhoogland.nl.

Bardiensten competitieteams

Meer informatie

Op mijnknltb.toernooi.nl is alle informatie rondom de wedstrijden van je team te vinden. Daarnaast bevat het competitiereglement van de KNLTB ook handige informatie:

Mocht je problemen hebben de juiste informatie voor jouw team te vinden, laat het even weten door middel van een mailtje naar tc@tennisclubhoogland.nl, dan kijken we met je mee.

Inschrijving Najaarscompetitie

Ook in het najaar kun je bij TC Hoogland mee doen aan de KNLTB-competitie. De inschrijving opent in mei 2024. De competitie vindt plaats in de maanden september en oktober 2024. De speeldata vind je op de Najaarscompetitie pagina.