Algemene ledeninformatie

Als je lid wordt van Tennis Club Hoogland is het handig om van bepaalde dingen op de hoogte te zijn. Ook geven wij je een aantal tips om je weg binnen de vereniging te vinden:

• We zijn blij je te mogen verwelkomen als lid op onze vereniging en hopen dat je hier een leuke sportieve tijd zult beleven!
  • Om wegwijs te worden ontvang je digitaal een Informatieboekje waar een heleboel handige informatie over het reilen en zeilen van Tennis Club Hoogland in staat. Maar ook op deze website vind je de nodige informatie.
  • Tennis Club Hoogland is een vereniging. Dat betekent dat wij niet kunnen bestaan zonder de inzet van een heleboel vrijwilligers. Samen zijn we verantwoordelijk voor het succes van Tennis Club Hoogland.
  • Leden vanaf 18 jaar zijn verplicht tot het draaien van 3 bar- en/of parkdiensten. In januari volgt per mail het startsein tot het inschrijven. Wanneer je verzuimt volgt er een boete van € 50,-. (zie bardienstreglement)
  • Wettelijk dient iedereen die een bardienst vervult, in het bezit te zijn van het IVA-certificaat. Wij roepen dan ook iedereen op dit certificaat te behalen. Het is niet moeilijk. Uitgebreide instructie en meer informatie over het behalen van dit certificaat vind je op de website.
  • Kun je door een blessure voorlopig niet tennissen? Meld dit bij de ledenadministratie, zij kunnen je meer informatie geven over bepaalde mogelijkheden. Afmelden als lid kan uitsluitend via het formulier op de website.
  • Tennismaatjes vinden? Geef je op voor groepslessen. Kom naar racketavond(en) of toss-ochtend(en). Doe mee aan, of kom kijken naar, een toernooi of evenement. Kijk op de website in de ledenlijst (na inloggen) om leden van jouw speelsterkte te vinden
  • In de evenementenkalender vind je alle activiteiten die op en door Tennis Club Hoogland georganiseerd worden.
  • Algemeen geldt dat er tijdens competitie en open toernooien geen baan voor recreatief tennis is. Bij interne toernooien is er, indien mogelijk, 1 baan beschikbaar.
  • Om te kunnen spelen kun je op verschillende manieren een baan afhangen.

Ten eerste met de
Digitale ledenpas.

De digitale pas is zichtbaar in de ClubApp van KNLTB.Club.

Ook kun je een baan reserveren door in te loggen op de
website tennisclubhoogland.nl

Voorlopig kun je ook nog afhangen met je fysieke
ledenpas. Dat doe je op het afhangbord in de hal.

• Er wordt gereserveerd voor een half uur enkelspel of drie kwartier dubbelspel. Word je niet afgehangen, dan kun je doorspelen totdat je wel wordt afgehangen. Als alle banen bezet zijn, geeft het afhangbord aan welke baan als eerste, en op welk tijdstip, weer beschikbaar is.
  • Er wordt ’s avonds tot uiterlijk 23.00 uur met verlichting gespeeld. Op zaterdagavond wordt niet met kunstlicht gespeeld, met uitzondering van de competitie en toernooien.
  • Het gebruik van de banen is alleen niet toegestaan bij sneeuw en ijzel. Vorst is geen probleem ongeacht hoe hard het vriest. Rijp ook niet. Sneeuw mag niet worden geruimd. Na een vorstperiode kan er gewoon worden getennist.

Rechten en plichten

De rechten en plichten van leden zijn opgenomen in de Statuten en het Huishoudelijk Reglement van de vereniging. Deze tref je aan op de website bij Vereniging / Statuten en Huishoudelijk Reglement.

Introducés

Het is ieder lid toegestaan om driemaal per jaar 1 persoon te introduceren (niet tijdens competitie en toernooien). Hiervoor kun je aan de kassa betalen voor een introducépas. Deze kost € 3,50 per keer. Na afloop lever je de pas weer in.

Algemene baanregels

• Gedraag je netjes op de baan: spreek op normale toon en in normale taal, houd je racket in je handen, laat het baanmeubilair heel.
  • Bal over: vraag deze terug aan de mensen op de andere baan en sla of geef hem netjes terug aan degene die serveert, zodat je niet over andermans baan hoeft te lopen.
  • Laat geen afval op de baan achter.
  • Wacht, als het jouw beurt is om de baan op te gaan, achter het hek tot de leden die op dat moment spelen, zijn gestopt.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Kijk eerst eens op de website of je het antwoord op je vraag kunt vinden.
Of neem contact op met de ledenadministratie via
ledenadmin@tennisclubhoogland.nl

Contactformulier