Digitale ledenpas

Als lid ontvang jij een KNLTB ledenpas. Vanaf 1 januari 2024 kan de plastic variant niet meer aangevraagd worden en gaan we werken met de de digitale ledenpas.

De plastic ledenpas met magneetstrip is verouderd. Daar waar je voorheen voor bepaalde zaken een fysieke pas nodig had, is dat nu niet meer zo. In 2021 is daarom een digitale ledenpas gerealiseerd. Een digitale ledenpas heeft een aantal grote voordelen. Zo is het duurzamer, flexibeler om aanpassingen te maken en gaat het proces van aanmelden veel sneller; nieuwe leden kunnen na aanmelding door de Ledenadministrie de ClubApp installeren om banen af te hangen en de digitale ledenpas is direct zichtbaar.

De overgang van een fysieke pas naar een digitale pas

De digitale pas is inmiddels voor alle leden beschikbaar in de ClubApp. Van de meeste functionaliteiten (zie hieronder) kan inmiddels gebruik gemaakt worden.

Toepassingen van de digitale pas

De invoering van de digitale ledenpas heeft consequenties voor 4 belangrijke toepassingen van de pas. Deze hebben we hieronder op een rij gezet. Ook kun je onderaan deze pagina het webinar kijken waarin de toepassingen worden toegelicht.

1. Identificatie

De digitale pas is zichtbaar in de ClubApps van KNLTB.Club en AllUnited en tevens beschikbaar in de KNLTB Match App. Hierdoor kan de pas ingezet worden als identificatiemiddel bij bijvoorbeeld een competitiewedstrijd of open toernooi. Het competitie-en toernooireglement is hierop aangepast.

2. Afhangen

Het digitaal afhangen van banen kan op een aantal manieren: Geheel via de ClubApp, maar je kan er ook voor kiezen om - voor bevestigen of reserveren op de vereniging - gebruik te maken van een digitaal scherm. In onderstaande video leggen we je dit uit:

Toegangscontrole met pincode