Ledenpas

LET OP: in de loop van 2024 zal een en ander wijzigen in de toegang tot het park en in het afhangsysteem. Hierover zal worden gecommuniceerd via de mail en website. Zorg dat je mailadres klopt.

Welke functie heeft de KNLTB-ledenpas, wat kun je ermee, wat doe je als je hem kwijt bent, hoe krijg je toegang tot het park en het clubhuis en hoe werkt het afhangsysteem.

Als lid van onze vereniging ontvang je tot 2024 de KNLTB-ledenpas. Deze ledenpas heeft meerdere functies.

• Met deze pas kun je voorlopig nog een tennisbaan op ons park reserveren. Dit wordt ook wel afhangen genoemd. Hoe het afhangen precies werkt, lees je hieronder.
  • Je gebruikt de pas voor het inschrijven bij toernooien buiten de club en de competitie.
  • De pas werkt als ‘sleutel’ voor de toegang tot het park en clubhuis.
  • De pas werkt als ‘portemonnee’ bij betaling in de kantine. Ook de werking hiervan wordt later uitgelegd.
  • Op vertoon van je tennispas ontvang je korting bij Regatta Great Outdoors in Amersfoort.
  • Inloggen op de website (www.tennisclubhoogland.nl) met als inlognaam het KNLTB nummer van 8 cijfers dat je rechtsonder op het tennispasje vindt. Eerste keer een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat ontvang je op jouw e-mailadres (zorg dus dat de ledenadministratie in het bezit is van het juiste e-mailadres!). Dit wachtwoord kun je aanpassen naar een voor jou goed te onthouden wachtwoord.

Op de ledenpas vind je rechtsonder jouw KNLTB-nummer van 8 cijfers.
Ook staan er twee getallen (voor beginners 9/9) op dit pasje. Dit geeft de speelsterkte aan in respectievelijk het enkel- en dubbelspel.

Ledenpas op de KNLTB Club App

Leden van de KNLTB kunnen Club App downloaden. Daarop vind je onder Meer jouw digitale ledenpas. Ook vind je in de Club App informatie over toernooien, competitie en clubnieuws.

In 2024 zal de Club App voor meer functies gebruikt gaan worden. Hierover wordt nog gecommuniceerd.

Meer info over de Club App vind je hier

Toegang tot het park en het clubhuis
Met de fysieke ledenpas kun je het hek openen door de pas door de paslezer te halen en ook het clubhuis binnen gaan. Alleen senioren kunnen de deur naar de kantine openen, maar denk aan het alarm op de tussendeur. Brandt het rode lampje op de deur dan is het alarm aan. Bij binnenkomst eerst het alarm uitschakelen door de pas door het bovenste laserapparaat te halen en daarna de pas door het onderste laserapparaat halen. De deur kan dan geopend worden. Bij sluiten eerst de pas door het onderste laserapparaat halen, dan is de deur op slot en daarna door het bovenste laserapparaat. Het alarm staat aan als het rode lampje brandt. Junioren kunnen met hun pas het hek en de buitendeur van de kantine openen, waardoor zij toegang hebben tot de hal en de toiletten. Leden van de KNLTB kunnen Club App downloaden. Daarop vind je onder Menu jouw digitale ledenpas. Ook vind je in de Club App informatie over toernooien, competitie en clubnieuws.

Afhangsysteem

Om te kunnen spelen kun je op verschillende manieren een baan afhangen.

De Digitale pas is zichtbaar in de ClubApp van KNLTB.Club.

• Voorlopig kun je ook nog afhangen met je fysieke ledenpas. Dat doe je op het afhangbord in de hal.

Dit is een computer met een zogenaamd touch-scherm. Het standaard scherm geeft de volgende mogelijkheden. Baan reserveren. Baanbezetting bekijken. Vereniging. Wil je een baan reserveren, tik dan licht even op de button Afhangen baan. Er komt een menu met een aantal mogelijkheden. Tik weer licht op de button naar keuze. De computer vraagt naar de passen. Haal de ledenpassen één voor één door de lezer. Daarna vraagt de computer de spelers te bevestigen. De computer geeft je hierna een baan en tijd waarop je kunt gaan spelen. Vergeet niet op reserveren te drukken.

Betalen in de kantine

Om zo weinig mogelijk geld in de kantine te hebben, kan er alleen betaald worden met een ledenpas en/of pinpas. Alle leden van TCH betalen met een pinpas of tennispas. Dat geldt ook voor jeugdleden

Als verschillende mensen van één tennisgroepje moeten betalen, is het natuurlijk handig om de betaling binnen de groep zelf te regelen, waarna één persoon namens de groep bij de kassa afrekent.

Let op: de kassa van TCH is alleen geschikt voor tennispassen van TCH. Leden van andere verenigingen kunnen dus niet met hun tennispas betalen, maar uiteraard wel met hun pinpas.

Hoe kun je je tennispas opwaarderen?

Om te betalen met je tennispas moet deze eerst worden opgewaardeerd met een bedrag dat je zelf kunt bepalen. Het opwaarderen in de bar van TCH kun je betalen met je pinpas: je geeft je pinpas aan de dienstdoende bardienst en je zegt met welk bedrag je deze pas wilt opwaarderen De bardienst haalt je pas door de lezer van de kassa en stelt de pinautomaat in werking.

Voor jeugdleden geldt: zorg ervoor dat er ook een (klein) bedrag op hun tennispas staat en dat zij deze tennispas altijd bij zich dragen.

Hoe betaal je met je tennispas?

Wanneer je tennispas is opgewaardeerd met saldo, kun je er direct mee betalen. Bij iedere bestelling overhandig je je tennispas aan de dienstdoende bardienst die de pas door de lezer van de kassa haalt. In de display kun je zien welk bedrag van je pas wordt afgeboekt en wat het resterende saldo is. Wanneer er te weinig saldo op je tennispas staat, kun je het resterende bedrag met pinpas betalen.

LET OP: in de loop van 2024 verandert er een en ander door het invoeren van digitale passen. Je wordt hierover via e-mail en website geïnformeerd.